Nail art by Pennsi - skumkudde art

Jag köpte ju såna här skumgummi kuddar häromdagen som man kan ha till smink för att applicera foundation.
MEN man kan även fixa grymt nailart!
Jag har vart inne länge på o testa o göra riktiga hipster space nails, så kollade lite på youtube efter tips och nu så!
Jag började med och ha ett ganska så ljust blått lack som möjligt som grund.
Sen kan man OM MAN VILL tejpa som skydd, men jag ansåg att det inte behövdes. Det som kom utanför va så pass lite och går enkelt att ta bort, inte direkt som när man jobbar med wather marmbling.
MEN IAF, först tog jag en lite glitter/skimmrigt lila lack, målar på kudden och duttar sedan på nageln.Sen tog jag en mer knall rosa o duttar på
Sen så tog jag ett ljusare lilaglittrigt lack o dutta

Sen på med black galaxy lacket och sist ett bra överlack.
Det blir väldigt buckligt annars och det ger en mer.. Vad ska man säga? Det ger inte en lika jämn o glansig syn. Det ser Geggigt ut lixom :)
Gjorde mer utspritt/molningt på de andra naglarna, sen vad man tycker är snyggast är upp till en själv! :)
För att vara första gången så tycker jag att jag lyckades ganska bra :D
Är det något ni undrar över eller vill veta mer om så är det bara att skriva! :D

Kommentarer
Postat av: MissNosebleed - En av Sveriges största Alternativa Konstblogg!

sv: Sjukt bra gjort ju! Blev helt galet snyggt :o

Vart har du lärt dig den tekniken? Måste testa :D

2012-04-24 @ 16:18:48
URL: http://missnosebleed.blogg.se/
Postat av: vasses

Snygga naglarna vart ! Älskar din header ! Du är så fin:)

2012-05-02 @ 11:43:14
URL: http://vasses.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback