Revlon style masters

Förra fredagen var vår säljare från revlon hos oss och gick igenom lite produkter så vi lär oss mer om allt i denna stora produkts djungel!
Imorgon ska vi ha en "prova på" dag då vi ska testa alla produkter på varandra, jag sa det då förra veckan att det är mycket enklare att komma ihåg hur alla produkter fungerar om vi får testa dem på varandra. Man kommer ju inte direkt ihåg att skriva ner massa info om dem :(
Så då ska vi göra det och så ska vi fika lite ;)

Det lilla extra "varför" jag verkligen vill göra det här är för att Revlon style masters har varje år en tävling där man ska klippa en viss kreativ frisyr, style'a den i tre olika frisyrer MED produkter från revlon style masters och skicka in till dem.
Det är en jätte stor tävling för alla frisörer i världen så vinner du den så kommer man få jävligt mycket uppmärksamhet och alla kommer vilja "ha dig".

Det EXTRA roliga är att killen som kom tvåa i den här tävlingen år 2011 har gått på Nacka gymnasium.
Han har haft vår lärare som lärare.
Inte illa va?
Det här va hans bidrag:

Hon som vann kommer ifrån Ryssland och det här var hennes bidrag:



Kommentarer
Postat av: Hannah

Fin blogg du har. Hittade den idag och fastnade. :-)

Fattar inte hur fan den ryska tjejen lyckades göra frisyren på den där sista bilden...

2012-02-17 @ 14:06:16
Postat av: pennsi

Åh tack så mycket! :D

Ja alltså jag tror hon använt sig av en toffs eller munk och sen använt en jävla massa produkter för att få upp håret sådär, häftigt gjort är det iaf!

2012-02-17 @ 17:14:39
URL: http://pennsi.blogg.se/
Postat av: Hannah

Riktigt häftigt. Och om allt är modellens egna hår måste det ju vara hur tjockt som helst :O. eller kanske det bara är mitt hår som är tunt...hihihih

2012-02-17 @ 17:18:04
Postat av: Pernilla

Det är tillåtet att använda löshår men jag vet inte :)

Äsh, det har jag också! Så försöker spara ut nu ;)

2012-02-17 @ 17:21:07
URL: http://pennsi.blogg.se/
Postat av: Hannah

jaha, så kanske det är löshår...jag är verkligen inte bra på frisyrer och sånt. tyckte det såg så himla blankt och fint ut bara, men iof kanske löshår från en människa. hihi

jag tycker mitt hår ser tunnare och tunnare ut ju längre det blir.. :S:S:S

hihi but still.

2012-02-17 @ 17:24:43
Postat av: Pernilla

Ja det är nog löshår från en människa.

Alla produkter hjälper ju till o få det blankt också.

Testa o klipp topparna oftare så kanske det blir lite tjockare efter ett tag?

2012-02-17 @ 17:30:49
URL: http://pennsi.blogg.se/
Postat av: Hannah

hihi, mmm...varje gång jag har gjort något med mitt hår har det alltid slutat med något jätteextremt hihihi.

jag har lite svårt med impulskontrollen kanske. :D

tror inte jag har bara toppat en enda gång faktiskt.

så jag vet inte om jag vågar. vill få riktigt långt hår. tycker det (kan vara) så snyggt.

och det är ändå inte så tunt att jag stör mig på det egentligen

2012-02-17 @ 17:35:21
Postat av: Pernilla

Ja men ju oftare du toppar det desto snabbare växer håret, svårt att tro va?

2012-02-17 @ 17:50:34
URL: http://pennsi.blogg.se/
Postat av: Hannah

oj :O. det visste jag inte. hade jag aldrig trott! ;D hihi

hur mkt behöver man klippa av då?

2012-02-17 @ 17:57:22
Postat av: Pernilla

En gång i månaden :)

2012-02-17 @ 17:59:16
URL: http://pennsi.blogg.se/
Postat av: Hannah

nej jag menar..hur mkt behöver man klippa av för att det ska växa snabbare? om man klipper för mkt tar det ju ut effekten :O

2012-02-17 @ 18:00:12
Postat av: Pernilla

Nej då! Du toppar bara, tar några millimeter från det yttersta så det blir fräscht ;) för om det är slitet och har många kluvna toppar kommer det gå av så istället och det är värre för det slutar inte gå av!

2012-02-18 @ 20:24:39
URL: http://pennsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback