Tejphår

Ni kanske undrar vart jag fick det där långa håret ifrån?
Som jag skrev tidigare i bloggen så skulle jag vara tejphårsmodell i skolan - gratis - sålänge jag lämnar tillbaka håret.
Vanligaste nuförtiden så använder man ju keratinfästen istället för detta, tejp.
Jag skulle aldrig göra keratinfästen på mitt hår, spelar ingen roll hur friskt det än är för det sliter något så fruktansvärt på håret. Däremot tejphår sliter inte alls lika mycket och går att ta bort när man vill.
Det är som träns fast med klister på som du sätter tejpsidan mot tejpsidan på varje sida på en tunn passé.
Det går mycket fortare och det ser mycket bättre ut. Det känns dessutom mycket bättre och om man skulle sätta ett fäste fel som ligger o trycker mot hårbotten så är det bara att använda sig utav en slags remover som lukrar upp tejpen, sen kan du ta samma slinga igen - sätta fast ny tejp och sätta i håret igen.
 
Det finns bara en nackdel med tejphår - det är lite dyrare :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback