Frisör - Kunddag med systeryster

Idag hade vi då kunddag och jag hade med mig min syster som då skulle färga sitt hår rött (typ som jag) och klippa till det så det såg friskt ut.
Men först! Frukost på donken ♥
Jag hade redan käkat så jag tog ba en choklad milkshake men Martina skulle ha en jävla massa grejer hahaha
OMNOM!
Så jag började med att ha i rödpigmentering i håret vilket man gör om håret är väldigt poröst och man vill ha så mycket rött som möjligt. Det är som en färgmasse aktig färg som man blandar ut med vatten och har i längderna.
Sedan penslade jag färg i hårbottnen och hade sist i toning på längderna.
När Goldwells färg har torkat så blir den alldeles guldig, ingen fattade lixom varför när de färgade mitt hår men sen slog det mig häromdagen..
Fan vad fiffiga de är! Goldwell.
Det vart ju fan rosa vart jag än gick :(
Sen när det hade gått 20min så själjde jag ur färgen, 2 gånger med färg schampoo och två gånger med färgbomb
Klippte till längderna, gjorde lite uppklippt för att få liv i håret och hade i en "fiskis" som vi kallar det - en slags färgbevarande olja från revlon som är i en fiskliknande kapsel, lite orofleudo elixir och style masters shine spray
Klart!

Före:

Efter:

Snyggt va? ;D
Hon vart jätte nöjd!
Detta + Revlon färgschampoo + balsam + orofleudo olja gick på 570:-

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hej!

Vilka nyanser av goldwell var det? Jag är ute efter ett rödlila resultat, vilken nyans ska jag välja då?

2012-01-27 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback