Géle naglar all day long


Okej är helt jävla slut i huvudet just nu efter dagens dos av aceton o andra kemialier lukter från géle nagels arbetet men det var sjukt kul! Fan ångrat mig vill hålla på med naglar istället haha :(
Nej men först hade vi en genom gång av häsla o säkerhet innan vi satte igång.
Vi ska dock tyvärr inte lära oss att lägga tippar, men hon visade oss ändå hur man både bygger en egen nagel av gelén och hur man lägger vanliga tippar.

Men det vi skulle lära oss va hur man la en enkel géle förstärkning på sin vanliga nagel
Här, vanlig géle läggning, finns med färg eller vanlig genomginlig
Asa enkelt! Ångrade dock att jag valde en rosa färg haha men men
Sen lärde vi oss att läga fransk manikyr
(den nageln som glänser mer och är vitare)
Sen så gick vi igenom lite dekorations sätt
vart fett stolt över min som jag gjorde på henne
Men det är så jävla tråkigt att jobba med en som har så korta naglar, jag som vill göra så mycket fint :(
(lacket ser lite tjockt ut för jag hade inte hunnit lägga sista lagret med géle innan bilden togs, sen så mobilkvalitén </3)
Nästa vecka ska vi jobba utan hon från scratch nails o göra förstärkning på båda händerna, det behös verkligen! Då kanske mina har en chans att bli så långa som jag vill ha dem :(
Nej men det här var skitkul och jag är verkligen sugen på att gå en riktig nagelkurs o lära mig allt o kunna arbeta vid sidan om som det. Fy fan vad läckert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback