Rosfeber?

Just det.
Det är såhär att min knöl på benet har fått en kompis. Jupp, en liten knöl har börjat växa precis bredvid den andra.
Så igår när min syster var här så nämnde jag det och hon o mamma började prata om vad det kunde va.
Min syster har gått en undersköterska linje o kan mycket om sånt.
Så hon tror att jag fått "rosfeber". Kollade på mitt ben o ba yep du har nog rosfeber o gick o tvättade händerna..
Känner mig så jävla äcklig..

Googlade runt lite o symptomen stämmer, det ända är att jag inte har spytt.

"Rosfeber kan debutera med feber, illamående och kräkningar och, efter några timmar, en tilltagande rodnad någonstans i huden, ofta i anslutning till ett synligt sår. Huden kan bli intensivt röd, och rodnaden kan sprida sig tämligen snabbt. Utan behandling kan tillståndet övergå i blodförgiftning (sepsis).

Om infektionen orsakas av en toxinbildande streptokock kan patienten bli mycket allmänpåverkad, så påverkad att han/hon kollapsar. Tidigare hände det ibland att patienten i efterförloppet drabbades av en reumatisk njurinflammation. Ofta är tillståndet mindre dramatiskt, patienten behöver inte bli allmänpåverkad och feber kan till och med saknas. I dessa fall orsakas sjukdomen ofta av stafylokocker.

Rosfeber behandlas med antibiotika. Diagnosen ställs vanligen lätt utifrån den kliniska bilden men kan annars ställas genom bakterieodling."

Började nästan gråta när jag läste och kollade bilder på iof de värsta fall men ändå..

Lovar att jag kommer få blodförgiftning och dö med tanke på att min mamma verkar inte ens verkar ha planerat att ta mig till en läkare.

 

I'm so frekkin happy I could die

And it's fucking awesome


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback