23/8 döp dö döh

Hejsan hoppsaaaaan!
Idag var det typ den "riktiga" skol dagen så det har vart riktigt jävla segt men endå så kul på frisör timmen för vi gick igenom allt vi skulle göra under terminens gång vilket gjorde mig lite gladare på livet.

Nästa vecka ska vi börja med folie/hätta slingor, vi ska göra fest sminkningar, börja med nagel kursen då hon ska försöka få hit någon från scratch nails som hon haft kurs med som typ går igenom med oss, sen ska vi börja ta in kunder, lära oss sätta in keratin fästen. Sen på vår terminen så ska vi börja ed stil historia då vi får välja en särskilld tidsepok och läsa om den o göra frisyrer och sminkningar från den tiden. Jag ska fan välja 50-60 talet, rocka billy/pin-up look here I come? Haha nej men det ska bli så jävla roligt. Fan vad jag längtar!
Samtidigt så får allt det här mig att verkligen vilja sluta rida. Jag känner att det blir allt för mycket för mig. Hur ska jag fucking hinna? Jag vet att vi inte har några läxor eller så men jag vet att jag kommer bli så trött och jag kommer inte orka stressa iväg till nå stall och rida lektion eller missa något om det går över tiden på en lektion.
Jag känner att det är det här jag brinner för och det är det som kommer i första hand.
Men på ett sätt så känner jag nej.. Jag vill inte sluta rida! Men det finns bara tre saker jag kommer sakna.
1. Att få hoppa Ägrim.
2. Att få rida Dell - oj vilken energi och självförtroende han ger mig.
3. En del folk där som faktist har stöttat mig genom alla år och försöker övertala mig att stanna kvar.
Men jag orkar inte mer. Jag tycker inte att jag har behandlats nå vidare på det här stället och jag känner mig så jävla.. Jobbig? Okunnig?
Jag har ridit i 10 år nu, jag tycker endå att jag borde ha vart så mycket bättre än vad jag är idag om man jämför med många många andra. Jag utvecklas inte längre. Det gjorde jag förut och jag vet inte det känns bara som att allt står still i ridningen..

Så det har helt enkelt blivit så att jag står över den här terminen så får vi se till vintern hur jag gör..
Skulle egentligen vilja skaffa medryttar häst. Allt verkar så mycket enklare då.

Nu ska jag fila lite på naglarna innan jag går och lägger mig

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback