Mina älsklingar

Stella

10 årig gammal schäfer som vi haft i familjen sen valp.
Egentligen är hon min systers men hon lämnade kvar henne hos mig och min mamma när hon flyttade för ca 5 år sen och har aldrig tagit tillbaka henne så hon har mer blivit "min" fast endå inte..
För mig betyder hon så mycket för jag vet att hon skyddar mig upp till 100%. Jag kan alltid känna mig trygg med henne. Dessutom är hon en schäfer vilket gör alla helt skräckslagna.
Det är bra men ändå så synd för jag vet ju att hon är världens snällaste om man ger henne en chans.
Men det är också bra för ingen vågar ge sig på en då eftersom alla verkar tro att hon är polis tränad eller något.
Stella har jag också alltid till hands som sällskap och jag vet att hon uppskattar den. Hon är som min enda bästa vän. Att hon är börjar bli så gammal oroar mig verkligen. Hon har ju funnits hos oss så länge. Jag vet inte vad som kommer hända med mig när hon försvinner..

Gucci


Det här är min senaste baby som jag fick i början av 2010.
Det är en leopard gecko som jag köpte från uppfödaren "Gecko mania" i tullinge.
-En uppfödare jag verkligen rekomenderar om du funderar på att skaffa leopard gecko eller en mini skäggagam-
Är redigt stolt över na med tanke på hennes fina gener, sen är hon ju nå otroligt vacker.
Gucci är något som jag veerkligen aldrig kommer släppa taget om. Hon är så jävla speciell och jag vet att jag aldrig kommer att tröttna på henne. Hon är så jävla söt och gör mig glad av att ba kolla på henne!
Hon ligger oftast alltid ute och solar (ibland får hon perioder då hon ligger inne i sin grotta), ibland när jag sitter vid hennes terrarium och filar naglarna så kommer hon upp och lägger sig på ventil kanten nära mig och sover.
När jag tar upp henne så kryper hon upp vid min hals och gosar in sig, ibland när hon är riktigt social behöver jag ba sträcka in handen framför henne så klättrar hon upp själv från terrariet.
Hon lixom märker när man kliver in i rummet och ibland när man typ står och speglar sig och kollar till så ser man att hon kollar på en haha..

Sen har vi min mys pelle

Ägrim

Nej det är inte min häst utan ägs av Ågesta ridskola, men jag har vart skötare på honom nu i över fyra år och vi har gått igenom nå sjukt mycket. Jag är dessutom hans första skötare och var det väldigt länge. Jag hade precis blivit av med min första skötarhäst Kasja som såldes.. Innan hade jag vart väldigt intresserad av Ägrim för.. Oj vad vacker han är och nästan alla var rädda för honom så jag tyckte synd om honom.
Sen insåg jag vilken stor och mysig häst han är och vart kär.
Jag har alltid vart den som har funnits där och vi har haft våra bra och dåliga dagar.
Ägrim har jag både ridit i dressyr och hoppat väldigt mycket. Tävlat i flera clear rounder, fältritt, hoppläger och trillat av en gång under en tävling. Men det stoppade inte mig inte! Vi busade lite.. Hehe..
(Ägrim och jag under årets hoppläger)
Det var dom, för någon pojkvän har jag då ikke ;(
Strange huh?

Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så gossiga o fina djur!! Pussi pusss hihihihih

2011-08-19 @ 14:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback