Frisör - Löshår med keratinvax

Idag under frisör så skulle vi gå igenom hur man sätter i löshår med keratinvax
I trean ska vi lära oss att göra med tejp


Haha mitt första fäste jag gjorde, SKIT BRA VARTE!
Enklare än vad jag trodde iaf. Trodde man skulle bränna fingrarna av sig eftersom man tar med en värme tång och värmer upp vaxet och rullar det mot kundens hår slinga. Det var värre med de tjockare slingorna.

Sen så skulle en snubbe komma och filma oss när vi jobbade med löshåren och lite naglar så vi packade upp lite saker o satt o pyssla så då passade jag på o öva på lite dekorationer!
Nu försökte jag verkligen att dra rakt men gelén hinner rinna iväg! Annars var det ju bra :(
Aja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback