Frisör - projekt vecka

Då ska jag berätta lite mer om våran projekt vecka vi har haft den här veckan tillsammans med design klassen.
Designerna har gjort en varsin kjol som vi frisörer tillsammans med design ska göra en topp till.
Detta ska ingå i temat "årstider" som vi sen ska välja ut två modeller i gruppen eller utifrån, välja smink och hår, ha kläderna och fota dem, skriva ut som vi sen kan ställa ut i ljushallen (stora entrén) imorgon.
Så i måndags och tisdags hade vi ju då först föreläsningar och sen bestämde vi hur toppen skulle se ut, sydde den och bestämde smink och hår.
Igår (onsdag) så sminkade vi, fixade hår, gjorde klart de sista på toppen och fotade det.
Såhär såg det ut:

Det jag har gjort är frisyren, foundationen och pudret och ögonbrynen!
Fint va?
Idag så skulle vi bestämma hur det skulle se ut på våran station på vernissagen, så jag fixade samma frisyr igen på en docka som vi nu ställt upp i glasrummet med collagen o kläderna och fotona. Så imorgon kommer jag och två till stå där uppe imorgon i en timme som guide och berätta lite vad vi har gjort :)
Eftersom jag skulle göra på docka så var jag tvungen att göra värmespolar på hela huvudet en liten stund för att på stadga i håret.
Rullningen behöver inte vara så noga alltså!
Fett snyggt!!
Eller?..
Sen vare ba o föna ut lockarna lite, toupera o spraya tills man blev nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback