JAG ÄR RÄDDAD!

Jag har verkligen otroooliga PMS besvär! Jag blir jätte svullen om magen, får extrema mens smärtor, sötsugen, trött, blir så ilsken så jag vet inte vart jag ska ta vägen ibland och gah deprimerad så in i! OSV OSV.
Förra våren så prövade jag cerazette för de skulle tydligen va så jäkla bra o du slapp de o de. Jag blev ett monster, vart av med min dåvarande pojkvän o blödde hela hela tiden så. Jag gav upp.
Men nu idag såg jag på löpsedeln i expressen:


"Så slipper du PMS med nytt superpiller"


"Nu lanseras ett nytt p-piller, Yaz, som visat sig vara effektivt mot svåra PMS-besvär och akne.
- Det är det första p-pillret som i vetenskapliga studier visat sig lindra både fysiska och psykiska besvär vid PMS, säger Inger Sundström-Poromaa.
I dag används ofta antidepressiva SSRI-läkemedel mot svåra PMS-besvär. Inger Sundström-Poromaa, som forskar om svår PMS, tycker att det är bra att det kommer alternativ.
- Antidepressiva läkemedel kan ha biverkningar, som minskad sexlust, hos kvinnan. Därför är det bra om det finns flera olika behandlingar, så kvinnan kan välja vad som passar henne bäst."

I'm so happy!
I think I'm going to cry..
http://www.expressen.se/halsa/1.1301387/sa-slipper-du-pms-med-nytt-superpiller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback