Goldwell dag med HF2 - Lördag

Fyfan, var helt död i morse! Like a zombie! Men det var bara att gå upp 06.30, sminka sig och sticka tiiill
Det är det verkligen värt.
Idag skulle de hålla en kurs för frisörer runt om i Sverige som kommer hit till Stockholm för att inspireras och lära sig nya tekninker.
Vårt jobb var att förbereda modellerna och hjälpa till lite med kursen - assistera!

Jag fick en ganska lätt modell som skulle ljusfärgas, det enda som var va appliceringen som var lite klurig men det gick bra ;) Fick ju höra sen av frisören som skulle klippa henne på scen att hon var chockad över hur bra resultatet blev - CREDS TILL MIG!
Det som var att hon hade "två utväxter" kan man väl säga? En - hennes naturliga lite ask blonda och den andra - en lite gyllene brun/blond. Längderna var ljusblonda.
Så jag skulle först smeta på färg på den första utväxten - sen efter 25min skulle jag smeta på färg på den andra som skulle sen sitta i 20min.
Så måste man blanda massa färg från början för att den ska oxidera tillsammans med den som man kletat i första utväxten oh yadi yadi yadi. Skitsamma - det vart as bra!
Nu, bilder!
Jossan tvättar ur färg
Kursen pågår!
I was like O M G! MAMMA GE MIG!!!
Och den :$
Älskade massagestol <3
Min uppsättning
Den satt ju.. Förjävligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback